Τι είναι οι ηλεκτρονικοί και διαδικτυακοί κίνδυνοι ;
Οι ηλεκτρονικοί και διαδικτυακοί κίνδυνοι αποτελούν μία πραγματικότητα στον κόσμο των πληροφοριών και πληροφοριακών συστημάτων. Κάθε εταιρία που ασχολείται με ηλεκτρονικά δεδομένα, ανεξάρτητα από το εάν αυτά βρίσκονται σε υπολογιστές, servers ή το διαδίκτυο, μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με αντίστοιχες περιπτώσεις.

Οι κίνδυνοι μπορεί να αφορούν είτε απώλεια (επιστημονικά ονομάζεται διαρροή δεδομένων από εσωτερικές ή εξωτερικές «επιθέσεις»), είτε αμέλεια στην χρήση. Μπορεί να προέρχονται από ένα μεμονωμένο υπολογιστή, ή μία επίθεση σε μονάδες αποθήκευσης, data warehouses, routers, private ή common servers.
Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, η ανάπτυξη της πληροφορικής και η ευρύτατη χρήση του διαδικτύου έχουν επιφέρει επαναστατικές αλλαγές στο σύνολο των καθημερινών δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις βασίζονται για τη λειτουργία τους ολοένα και περισσότερο στη συλλογή, συγκέντρωση, ανάλυση, φύλαξη, χρήση και διάδοση ηλεκτρονικών δεδομένων, παράγοντες που ευνοούν την έκθεσή τους σε μια σειρά από κινδύνους.
Μία επιχείρησή ενδέχεται να αντιμετωπίσει την αλλοίωση ή ακόμη και τη διακοπή της παρουσίας της στο διαδίκτυο, καθώς και προβλήματα εξυπηρέτησης, αν λόγω επίθεσης διακοπεί λειτουργία του server της. Οι κίνδυνοι αυτοί συνεχώς εξελίσσονται και γίνονται πιο περίπλοκοι: στο παρελθόν οι οργανισμοί επένδυαν στην ασφάλεια των φυσικών περιουσιακών τους στοιχείων, σήμερα το ενδιαφέρον επιβάλλεται να εστιάζεται στην προστασία των δικτύων και των συστημάτων.
Η νομοθεσία για την προστασία των ευαίσθητων εταιρικών ή προσωπικών δεδομένων γίνεται ολοένα και πιο αυστηρή, ενώ η προστασία της οικονομικής κατάστασης και της εταιρικής φήμης είναι προτεραιότητες.

Κάθε εταιρεία που αποθηκεύει, διαχειρίζεται ή μεταφέρει δεδομένα κινδυνεύει από διαδικτυακή ή φυσική κλοπή

Γιατί είναι τόσο σημαντικοί οι ηλεκτρονικοί και διαδικτυακοί κίνδυνοι;
Οι κίνδυνοι που αφορούν στην ασφάλεια συστημάτων και δεδομένων, είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, ίσως περισσότερο από ότι οι φυσικές απειλές των λοιπών περιουσιακών στοιχείων μίας επιχείρησης. Ενδέχεται μάλιστα να αποτελέσουν την αρχή μίας σειράς ιδιαίτερα σοβαρών προβλημάτων.
Πηγές απώλειας και διαρροής πληροφοριών / δεδομένων
1.    Αμέλεια εργαζομένων
2.    Κακόβουλες πράξεις εργαζομένων
3.    Εξωτερικές επιθέσεις από χάκερς και κυβερνοεγκληματίες
4.    Ομάδες πίεσης με πολιτικά κίνητρα
5.    Προμηθευτές και πάροχοι
6.    Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Ποιες είναι οι σημαντικότερες συνέπειες ενός περιστατικού απώλειας;
1.    Ευθύνη για διαρροή, απώλεια, καταστροφή ή αλλοίωση προσωπικών πληροφοριών και ασφάλειας δικτύων.
2.    Απώλεια Εσόδων ως αποτέλεσμα της διακοπής λειτουργίας που προκλήθηκε από παραβίαση της ασφάλειας δικτύου.
3.    Επιβολή Διοικητικών Προστίμων από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή.
4.    Έξοδα Ερευνών.
5.    Κρίση Εταιρικής Φήμης
Ποιες επιχειρήσεις επηρεάζονται;
Κάθε επιχείρηση που συγκεντρώνει, διαχειρίζεται ή μεταβιβάζει δεδομένα μέσω του εταιρικού της δικτύου, αντιμετωπίζει τον κίνδυνο της ηλεκτρονικής ή φυσικής απώλειας αυτών.
Περιστατικά Ζημιών και Κόστος για τις Επιχειρήσεις:
1.    Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα
2.    Τηλεπικοινωνίες
3.    Νοσηλευτικά και Διαγνωστικά Ιδρύματα
4.    Ξενοδοχειακές, Ταξιδιωτικές και Επιχειρήσεις Αναψυχής
5.    E-shops
6.    Μεταφορικές & Logistics
Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της εταιρείας PwC, “Information Security Breaches Survey 2014”, το 60% των μικρομεσαίων και 81% των μεγάλων επιχειρήσεων που συμμετείχαν σε αυτή, αντιμετώπισαν περιστατικά διαρροής δεδομένων κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.
Πηγή: 2013 Cost of Data Breach Study: Global Analysis: Benchmark research sponsored by Symantec Independently Conducted by Ponemon Institute LLC, May 2013
Ο αντίκτυπος διαδικτυακής επίθεσης:
Κυβέρνηση 2012:
Προγραμματιστής συνελήφθη για κλοπή προσωπικών δεδομένων του 83% του πληθυσμού της χώρας. Στα χέρια του 35χρονου βρέθηκαν 9.000.000 αρχεία δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων ταυτότητας, διευθύνσεων, ΑΦΜ, πινακίδες κυκλοφορίας, τα οποία προσπάθησε να πουλήσει .
Αλυσίδα λιανικής πώλησης 2013-2014: 
Αναλυτές πιστεύουν πως τα δεδομένα εκλάπη σαν μέσω λογισμικού το οποίο είχε τοποθετηθεί σε μηχανήματα αποδοχής καρτών (P.O.S) στα καταστήματα της αλυσίδας. Υπολογίζεται ότι εκλάπησαν τα δεδομένα 70.000.000 πελατών.
Αλυσίδα διανομής φαγητού 2015: 
Χάκερς απαίτησαν λύτρα €30,000 (£24,000) από την εταιρεία, αφού πρώτα είχαν αποσπάσει προσωπικά δεδομένα περισσότερων από 600.000 Γάλλων και Βέλγων πελατών της
Υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου 2016: 
Χάκερς υπέκλεψαν τους κωδικούς 5.000.000 χρηστών.
Μία τέτοια ασφάλιση μπορεί να αφορά:
1.    Διαρροή δεδομένων
Μία εταιρία αντιμετωπίζει την απώλεια ή διαρροή ψηφιακών δεδομένων από το σύστημά της. Θα μπορούσε επίσης να πρόκειται για απώλεια δεδομένων από σταθερό ή φορητό υπολογιστή, smartphone ή tablet. Η διαρροή αυτή μπορεί να οδηγήσει σε κλοπή προσωπικών στοιχείων, παραβίαση πληροφοριών πελατών ή πλήρους κλίμακας επίθεση μέσω του διαδικτύου για την πρόσβαση σε ευαίσθητα και σημαντικά δεδομένα, είτε από τρίτους, είτε από τους ίδιους τους υπαλλήλους της.
2.  Προβλήματα στο τμήμα ΙΤ
Το τμήμα ΙΤ πρέπει να αντιμετωπίσει το οποιοδήποτε πρόβλημα ενώ εξακολουθεί να διαχειρίζεται τα συνήθη ζητήματα της επιχείρησης. Πρόκειται για διαρροή ή απώλεια δεδομένων ή για κακόβουλη επίθεση από hacker; Πώς χάθηκαν ή διέρρευσαν τα δεδομένα; Έχει το τμήμα ΙΤ εμπειρία σε παραβιάσεις ασφαλείας και μεγάλες επιθέσεις από hacker; Μπορούν να καταστείλουν τη διαρροή; Θα χρειαστεί να διακοπεί η λειτουργία του server ή να αντικατασταθεί το λογισμικό του; Υπάρχει σχέδιο έκτακτης ανάγκης και πώς θα εκτελεστεί;
3.  Κρίση Εταιρικής Φήμης
Οι ειδήσεις των διαρροών εξαπλώνονται γρήγορα, ιδιαίτερα στην εποχή των social media. Τα συγκεκριμένα περιστατικά μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τη φήμη μίας εταιρίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται προσεκτική διαχείριση και αντιμετώπιση των Μέσων Mαζικής Ενημέρωσης, των πελατών, του προσωπικού και των ενδιαφερομένων μερών. Πρέπει να ενημερωθούν οι πελάτες για τη διαρροή ή απώλεια των δεδομένων τους; Ποιος άλλος πρέπει να ενημερωθεί; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό; Απαιτείται άμεση και προσεκτικά ελεγχόμενη δράση στον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων προκειμένου να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη και να προστατευτεί η φήμη της εταιρείας.
4.  Οικονομικές προεκτάσεις
Οι οικονομικές επιπτώσεις αρχίζουν να συσσωρεύονται. Θα κινηθούν δικαστικές διαδικασίες από πρόσωπα που θεωρούν ότι διέρρευσαν τα δεδομένα τους; Τρίτοι οι οποίοι χρειάστηκε να αποζημιώσουν τους δικούς τους πελάτες για τη διαρροή δεδομένων από μία εταιρία ενδέχεται να διεκδικήσουν αποζημίωση. Αυτά προστίθενται στα έξοδα για την εξακρίβωση της προέλευσης της απώλειας ή παραβίασης, την αναδιαμόρφωση των δικτύων, την αποκατάσταση της ασφάλειας και την επαναφορά δεδομένων και συστημάτων. Και όσο η επιχείρηση βρίσκεται ενδεχομένως εκτός λειτουργίας, είναι δυνατό να υπάρξει απώλεια κερδών.
5.  Κρίση στη διοίκηση της εταιρίας
Μια κρίση που σχετίζεται με ηλεκτρονικά δεδομένα μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την τιμή της μετοχής, καθώς και τη φήμη των στελεχών και της εταιρίας.
Παροχή πρόσθετης εμπειρογνωμοσύνης σε θέματα Πληροφορικής
Βοήθεια όταν την χρειάζεστε
Καλύπτονται τα έξοδα για υπηρεσίες αντιμετώπισης αντίστοιχων περιστατικών, οι οποίες παρέχονται από τους ειδικούς συνεργάτες μας.
Ηλεκτρονικά Δεδομένα
Καλύπτονται τα έξοδα επαγγελματικών αμοιβών για να διαπιστωθεί η δυνατότητα επαναφοράς ή αναδημιουργίας των δεδομένων.
Διαχείριση εταιρικής φήμης
1.     Διαχείριση Κρίσεων
Η διαχείριση κρίσεων που προσφέρεται από τους συνεργάτες μας μπορεί να βοηθήσει στη διαφύλαξη και αποκατάσταση της φήμης μιας εταιρίας ύστερα από μια παραβίαση συστημάτων. Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
2.     Σχέσεις με τα Μ.Μ.Ε.
Παρέχεται κάλυψη για τις επαγγελματικές αμοιβές και τα έξοδα ανεξάρτητων συμβούλων οι οποίοι θα διαχειριστούν την κάλυψη ενός αντίστοιχου γεγονότος από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
3.     Διαχείριση Φήμης Στελεχών
Καλύπτονται επαγγελματικές αμοιβές και έξοδα για υπηρεσίες για τη διαχείριση της φήμης στελεχών της εταιρίας.
4.     Ενημέρωση Και Παρακολούθηση
Καλύπτονται τα έξοδα για την ενημέρωση πελατών, εργαζομένων ή τρίτων μερών, καθώς και οποιασδήποτε αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής, σχετικά με την παραβίαση δεδομένων. Καταβάλλονται επίσης τα εύλογα έξοδα και δαπάνες που σχετίζονται με την εκπαίδευση σε θέματα «κλοπής ταυτότητας» και την παρακολούθηση του πιστωτικού αρχείου των θιγόμενων ατόμων.
Διαχείριση οικονομικών επιπτώσεων
1.  Ευθύνη Δεδομένων
Καλύπτονται οι αποζημιώσεις και έξοδα υπεράσπισης που συνδέονται με παραβίαση προσωπικών ή εταιρικών δεδομένων, ανεξάρτητα από το αν έχει προκληθεί από τον ασφαλισμένο ή από εξωτερική εταιρία διαχείρισης δεδομένων συμβεβλημένη με τον ασφαλισμένο.
2.  Διακοπή Λειτουργίας Δικτύου
Καλύπτεται η απώλεια καθαρών κερδών που προκύπτει από ουσιώδη διακοπή λειτουργίας του δικτύου του ασφαλισμένου εξαιτίας παραβίασης ασφαλείας.
3.  Ασφάλεια Δικτύων
Καλύπτονται οι αποζημιώσεις και έξοδα υπεράσπισης που συνδέονται με:
  • προσβολή των δεδομένων τρίτου από ιό
  • πράξη ή σφάλμα του ασφαλισμένου που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρξει παράνομη πρόσβαση σε δεδομένα από τρίτους
  • κλοπή κωδικού πρόσβασης συστήματος με χρήση μη ηλεκτρονικών μέσων
  • κλοπή hardware που περιέχει προσωπικά δεδομένα
  • δημοσιοποίηση δεδομένων που προκύπτει από τις ενέργειες υπαλλήλου
4.  Διοικητικές Υποχρεώσεις
Καλύπτεται η δαπάνη:
για εύλογες επαγγελματικές αμοιβές για νομικές συμβουλές και εκπροσώπηση σε σχέση με έρευνα για την προστασία δεδομένων
5.  Εκβιασμός αποκάλυψης προσωπικών δεδομένων στον κυβερνοχώρο
Καλύπτει πληρωμές λύτρων (απώλεια από εκβιασμό) σε τρίτους που προκύπτουν στο πλαίσιο αντιμετώπισης μιας απειλής για την ασφάλεια
6.  Ευθύνη Πολυμέσων (προαιρετική κάλυψη)
Καλύπτει τις αποζημιώσεις και τα έξοδα υπεράσπισης που προκύπτουν σε σχέση με παραβίαση της πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτου ή αμέλεια σε σχέση με ηλεκτρονικό περιεχόμενο.
Σε ποιους απευθύνεται :
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται ή διαχειρίζονται δεδομένα στις ΗΠΑ έχουν επαχθείς υποχρεώσεις σε περίπτωση παραβίασης της ασφάλειας των δεδομένων. Οφείλουν να συμμορφώνονται με τις 46 κρατικές νομοθεσίες των ΗΠΑ για τη διατήρηση των προτύπων ασφαλείας, με υποχρεωτική μεμονωμένη κοινοποίηση προς όσους έχουν θιγεί. Οι κανονισμοί υπερβαίνουν τις όποιες προδιαγραφές των Πολιτειών καθώς υπάρχουν ειδικές νομοθεσίες στους βιομηχανικούς κλάδους που πρέπει επίσης να τηρούνται. Επιπλέον, σύμφωνα με το SEC, οι εταιρείες που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ έχουν υποχρέωση να αποκαλύπτουν τις λειτουργικές και οικονομικές εκθέσεις τους έπειτα από κάποια ηλεκτρονική επίθεση ή άλλο συμβάν στον κυβερνοχώρο.
Επιχειρησεις λιανικης πωλησης
Οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης διαθέτουν πολλές πληροφορίες πελατών, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, ενώ οι online λιανικές πωλήσεις βρίσκονται σε άνοδο σε παγκόσμιο επίπεδο Αυτό επιφέρει υποχρεώσεις συμμόρφωσης με τη νομοθεσία της εκάστοτε χώρας και με τα Πρότυπα Ασφαλείας Δεδομένων Καρτών Πληρωμής (PCI DSS) που εκθέτουν την επιχείρηση σε πιθανά πρόστιμα και κυρώσεις. Οι ιστοσελίδες λιανικής πώλησης είναι ευάλωτες σε «πάγωμα» από τους χάκερ, με αντίκτυπο στα έσοδα από τις online πωλήσεις. Παράλληλα, τα αυξανόμενα περιστατικά υποκλοπής πιστωτικών καρτών έχει αντίκτυπο στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τερματικά για συναλλαγές με κάρτες (POS).
Κυβερνοτρομοκρατια
Πολλοί υποσταθμοί ενέργειας, φράγματα και αγωγοί έχουν μειώσει το κόστος μέσω τηλεχειρισμού και συστημάτων παρακολούθησης, ωστόσο, αυτό έχει αυξήσει την έκθεση στον κυβερνοχώρο – η οποία μερικές φορές επιδεινώνεται από τις κακές πρακτικές ασφάλειας. Ο κίνδυνος από την έκθεση ενισχύεται από τις επιθέσεις στα εθνικά δίκτυα υποδομών. Στη Μελέτη Ασφαλείας της KMPG, οι εταιρείες κοινής ωφέλειας αποτελούν τον πλέον τρωτό τομέα που επηρεάζεται από θέματα έκδοσης του λογισμικού των διακομιστών ιστού τους. Παράλληλα, οι εταιρείες κοινής ωφέλειας συλλέγουν μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων για συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες και υπόκεινται σε συμμόρφωση με τα PCI DSS.
Τηλεπικοινωνίες
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών είναι υπεύθυνες για την ασφάλεια τεράστιων όγκων διαβιβαζόμενων προσωπικών πληροφοριών. Η σχετική Οδηγία που έχει εκδοθεί από την ΕΕ έχει ως αποτέλεσμα πολλές χώρες να απαιτούν να γίνεται κοινοποίηση των παραβιάσεων στους πελάτες. Αυτό συνεπάγεται σημαντικές δαπάνες, αυξημένη πιθανότητα προστίμων, ποινών, δυσφημίσεων και απαιτήσεων τρίτων. Οι συναλλαγές με κάρτες πληρωμών απαιτούν τη συμμόρφωση με τα πρότυπα PCI DSS, ενώ παράλληλα οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών καλούνται να αντιμετωπίσουν εξελιγμένους ιούς που τις απειλούν με διακοπή λειτουργίας και απώλεια εσόδων.
Πανεπιστήμια
Τα πανεπιστήμια και τα κολέγια συγκεντρώνουν πολλά εμπιστευτικά δεδομένα (αριθμούς πιστωτικών καρτών των αιτούντων, ακαδημαϊκά αντίγραφα, ερευνητικά δεδομένα και μητρώα υγείας). Πολλά από αυτά αποθηκεύονται σε φορητές συσκευές που ανήκουν στο προσωπικό και τους σπουδαστές, οι οποίες μπορεί να χαθούν ή να παραμείνουν αφύλακτες. Η απομακρυσμένη πρόσβαση στα εταιρικά δίκτυα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το λογισμικό διαχείρισης ακαδημαϊκών συναλλαγών επιβαρύνουν την έκθεση στον κίνδυνο, ενώ κάποια από τα εκπαιδευτικά αυτά ιδρύματα ενδέχεται να μην έχουν τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.
Ξενοδοχειακές, ταξιδιωτικές και επιχειρήσεις αναψυχής
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους τομείς είναι εκτεθειμένες μεταξύ άλλων με υψηλούς κινδύνους σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα καθώς αποτελούν μέρος μιας παγκόσμιας βάσης δεδομένων με online συναλλαγές, Dos επιθέσεις και απάτες πιστωτικών καρτών. Ο τομέας αυτός έχει κτυπηθεί από πολλές ζημιές «υψηλού προφίλ» μετά από hacking σε συστήματα πληρωμών, εταιρείες που δουλεύουν με δικαιοπάροχους (franchisees) πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι τελευταίοι τηρούν τα προβλεπόμενα πρότυπα ασφαλείας δεδομένων για την προστασία της επωνυμίας από οποιαδήποτε δυσφήμιση σχετίζεται με την παραβίαση της ασφάλειας των δεδομένων ή της ιδιωτικής ζωής.
Χρηματοπιστωτικά ιδρύματα
Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αποτελούν μία από τις πιο στοχευμένες βιομηχανίες από τους χάκερ και η πλειονότητα των παραβιασμένων αρχείων προέρχεται από τον συγκεκριμένο τομέα. Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κατέχουν σημαντικές προσωπικές πληροφορίες όπως οι εξής: πλήρη ονόματα, αριθμοί τηλεφώνου, διευθύνσεις, στοιχεία πιστωτικών καρτών, ιστορικά πιστώσεων. Οι τραπεζικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου έχουν υποβάλει τον κλάδο σε νέες απειλές εισβολής. Ο ακτιβισμός των χάκερ έχει επίσης ως αποτέλεσμα την αύξηση των επιθέσεων άρνησης υπηρεσίας κατά των υπηρεσιών επεξεργασίας πληρωμών και άλλων χρηματοοικονομικών υπηρεσιών
Οικονομικο κοστος εαν η επιχειρηση προξενησει ζημια σε τριτους
Το κόστος της ειδοποίησης των πελατών (ή της ρυθμιστικής αρχής) ότι τα δεδομένα τους έχουν επηρεαστεί από την παραβίαση. Εύλογα έξοδα για την ενημέρωση για κλοπές ταυτότητας και παρακολούθηση αρχείων πίστωσης όσων ενεπλάκησαν.
  • Κόστος υπεράσπισης και ζημιές εάν η επιχείρηση (ή ο εξωτερικός συνεργάτης διαχείρισης) προκαλέσει παραβίαση προσωπικών ή εταιρικών δεδομένων
  • Κόστος υπεράσπισης και ζημιές εάν η επιχείρηση μολύνει τα δεδομένων τρίτων με ιό
  • Κόστος υπεράσπισης και ζημιές εάν η επιχείρηση υποστεί κλοπή κωδικού πρόσβασης στο σύστημα με μη ηλεκτρονικά μέσα
  • Κόστος υπεράσπισης και ζημιές εάν η επιχείρηση υποστεί κλοπή εξοπλισμού που περιέχει προσωπικά δεδομένα Κόστος υπεράσπισης και ζημιές εάν κάποιος εργαζόμενος της επιχείρησης προκαλέσει αποκάλυψη δεδομένων.
Οικονομικο Κοστος Νομοθεσιας Για Προστασια Δεδομενων
Το κόστος παροχής νομικών συμβουλών και εκπροσώπησης σε σχέση με μια έρευνα προστασίας δεδομένων
Ασφαλιστέα πρόστιμα και κυρώσεις που επιβάλλονται από τη ρυθμιστική αρχή προστασίας δεδομένων
Συμβουλευτικες Υπηρεσιες
  • Ομάδα αντιμετώπισης περιστατικών στον κυβερνοχώρο για να βοηθά τον πελάτη, εάν νομίζει ότι δέχεται επίθεση
  • Βοήθεια από ειδικούς μετά από παραβίαση δεδομένων σε ασφαλισμένους για την αποκατάσταση των συστημάτων τους και των τειχών προστασίας, που επιτρέπει στην επιχείρηση να επανέρθει στην κανονική λειτουργία
  • Το κόστος των επαγγελματικών αμοιβών που προκύπτουν προκειμένου να προσδιοριστεί αν τα ηλεκτρονικά δεδομένα μπορούν ή όχι να αποκατασταθούν, να επανασυλλεχθούν ή να αναδημιουργηθούν
Ειδικοι Συμβουλοι
  • Κόστος επαγγελματικών συμβουλών για την πρόληψη ή την ελαχιστοποίηση ενδεχόμενων αρνητικών επιπτώσεων κάποιου σημαντικού συμβάντος ηλεκτρονικού εγκλήματος
  • Κόστος επαγγελματικών συμβουλών για την ελαχιστοποίηση ενδεχόμενης ζημιάς στη φήμη οποιουδήποτε ατόμου στην εταιρεία (π.χ. του γενικού Διευθυντή)